som en bro över mörka vatten

det är med ett tugnt hjärta som jag följt nyheterna de senaste två/tre dagarna. Det som har hänt nu i Oslo och Utøya är så fruktansvärt, hemskt, olyckligt, tragiskt.. Det är så himla många oskyldiga som har mist livet. Ungdomar som mist livet. Jag blir så sorgsen bara av att tänka på det. Följde minnesgudtjänsten imorse, den var fin och Norges statsministers tal var gripande.
Känns även lite läskigt att jag, tidigare under sommaren, planerat att vara i Olso just denna helg, planerna blev sedan ändrade, men bara tanken av att jag skulle kunna ha varit i staden när det hände ger mig kalla kårar. Hela staden är i sorg, hela Norge.. hela Sverige.
Jag skänker en stor kram till er alla.


för att nu återgå till det vardagliga litegranna; 
idag har jag inte gjort så mycket, har bakat en kaka nu på eftermiddagen som vi ska äta efter middagen. Det blev en new york blueberry cheesecake. mums!
Ta hand om er och era nära & kära nu.
puss
min cheesecake!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0