lchf-pannkakor!

Ibland brukar jag göra andra slags pannkakor som är minde kolhydratsrika. Visst äter jag 'vanliga' pannkakor med, men jag gillar att lyxa till det ibland med att göra lite mer diabetesvänliga pannkisar :)
anyways, här är receptet på pannkakor som innehåller mandelmjöl. Mandelmjöl kan man köpa på ex. hälsokost, på internet eller göra egen! Då kör man helt enkelt mandlar i matberedaren tills det blir en mjölig konsisitens. Själv så köpte jag mandelmjöl i min hälsobod.

recept

2 ägg
1dl mandelmjöl
1dl grädde
en nypa salt
en halv tesked bakpulver
blanda äggen och grädden, tillsätt sedan övriga ingridienser och stek pannkakorna i rikligt med smör
smaklig måltid! :)

bild från google



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0