monday

hejsan! då är ännu en mycket rolig helg över. 
midsommar spenderades hemma hos elin & karin tillsammans med ett fyrtiotal andra. Det var trevligt! Vi hade knytkalas och till efterätt blev det jordgubbstårta - mums! vi hade det allmänt trevligt, spelade kubb m.m.
i lördags bjöd jag hem rasmus, filip och linn för lite förmys innan vi drog ut på krogen för dansa! Det var en väldigt rolig kväll. Drack kanske inte det bästa (ur diabetessynpunkt då), nämligen fanta & rosé, men sååå gott! Dock kanske det blev lite bättre av att jag dansade heeela kvällen och drack ingenting ute på krogen utan endast innan vi gick ut. 
Själv så dricker jag nästan bara vitt vin + sprite zero så kände att jag ville dricka någonting annat för en gång skull :) 
vad brukar ni andra diabetiker dricka när det gäller alkohol?




jag och min vän Sofia, på midsommar.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag dricker nästan bara vitt vin när jag väl dricker.

Gillar tyvärr mest söta viner men försöker ibland att köpa mindre söta.



Kompenserar alltid med insulin när jag dricker så att inte blodsockret skjuter i höjden eftersom vin i princip är druvjuice.

Och äter sedan när jag kommer hem/går och lägger mej för att sockret inte ska sjunka för lågt på natten.



Att blanda ut med Sprite Zero är en bra idé för att få ner sockerhalten.

2011-06-28 @ 04:21:01
Postat av: Julia

sv: Precis, bara man ser till att äta något innan man går och lägger sig brukar det fungera bra. har haft ett par nätter då jag, trots att jag ätit, vaknat med lågt blodsocker efter jag har druckit alkohol. Men då får man helt enkelt bara tänka tillbaka hur mycket man drack, doserade insulin m.m. så lär man sig till nästa gång :)

2011-06-28 @ 15:30:11
URL: http://diabetesjulia.blogg.se/
Postat av: Anna S

Håller med , alkohol kan spöka med blodsockret så att det sjunker i efterhand. Men man måste ha lite kul med. :) Ja, man lär sej hela tiden vad som funkar och inte funkar med diabetesen. :)

2011-06-29 @ 10:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0