promenad

idag har blodsockret svängt lite, spec. nu på kvällskvisten. tog en promenad runt sjön (ca 4.5 km), mätte blodsockret både före och efter.
före: 11.0
efter: 2.6
som ni ser startade jag med ett ganska högt värde (eller ganska okej ändå), men det rusade alltså ner under promenaden. Kan nog bero på att jag åt kolhydratsfattigkost (auberginegratäng) och tog ändå lite mer insulin än vad som var nödvändigt. 
kom hem och hetsåt hårdbröd och drack juice. blev en rekyl och just nu ligger jag på 10.7. Inte bra, ska ta något kvällsmål och och ta insulin. :)
tell me, hur brukar ni göra under promenader, äter ni något spec. före? vad brukar ni ligga i bs?

går ej att ladda upp bild, internet är seeeegt.



Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej! Jag brukar inte gå ut och gå om jag ligger under 6 mmol/l. Helst över 7. Men inte högre än 10-11 mmol/l.Och då tar jag alltid insulin före.



Kanske även äta ett äpple innan ,och jag har alltid med mej något sött att äta ifall blodsockret sjunker. Ibland är det gelégodis och ibland saft som jag har med.



Ha det bra! :)

2011-06-11 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0