welcome.

Hejsan!
Jag har nu bestämt mig för att starta denna diabetesblogg för att skriva hur min vardag med diabetes ser ut. 
Ni kommer få följa mig på min väg mot ett stabilt blodsocker. Jag välkomnar både diabetiker och icke-diabetiker. :) 

Om mig
Jag heter Julia och är 19 år gammal. I juni tar jag studenten från samhällsprogrammet inriktning diplomerad gymnasieekonomi. Jag bor i mellersta sverige, älskar att vara med nära och kära, åka skidor, se världen samt lyssna på musik. Jag gillar även att röra på mig, afropowerdance, MRL och bodyattack är några favoriter.
Jag har haft diabetes typ 1 sedan september 2007, då jag en morgon bestämde mig för att gå till skolsköterskan då jag var otroligt törstig om dagarna, sprang på toaletten samt gick ner en del i vikt. Med ett blodsocker på 28 blev jag inlagd på sjukhus i ca 2 veckor.  Just nu använder jag sprutor till min novorapid och levermir (insulinet), men tankar på pump har funnits där även om jag inte har tagit steget ännu.
Så, ni är varmt välkomna att följa mig här, är det något ni undrar över - fråga på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0