sockriga halstabletter

japp, jag hade rätt.. var tvungen att avbryta mitt träningspass då jag helt enkelt mådde för dåligt, halsen gjorde ont, huvudete gjorde ont, jag var yr, hade lågt bs (visade 3.2..) Så det var bara att avbryta! For hem och tittade på fotbollsgalan istället och drack en massa thé.. 
Hade sedan så sjuukt svårt att somna, hade så fruktansvärt ont i hela kroppen, skallen, halsen.. tog lite alvedon och kunde tillslut somna vid 02-tiden..  04.00 vaknar jag av lågt bs... GAHHH. Märks verkligen att jag börjar bli sjuk då sockret verkligen svänger hur som helst (när jag la mig låg det nämligen på 11,3). Så gick upp och åt en macka och drack ett glas saft och lyckades somna om. Men usch vad trött jag var i morse, hade verkligen galet svårt att ta mig upp.
Eftersom halsen fortfarande inte blivit bättre åkte jag raka vägen till Coop och roffar åt mig en påse halstabletter. Märker nu efter att jag har ätit några att de tydligen inte är sockerfria?! trodde jag alla Vicks halstabletter var? (för jag har ätit sockerfria förut) men nehepp, tydligen inte dessa..  Funderar hur mycket de höjer? Står nämligen näringstabell. Men om vi säger så här, de två första ingridienserna är glukossirap och socker.... BLAHHHH

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hoppas du kryar på dej fort.



Mm, Vicks finns både med och utan socker.

Det är lätt att ta fel påse av bara farten. På de sockerfria (Tex Double Action) står det "Sugar free" i en liten oval på höger sida, nere på påsen.



Tror att sockrade Vicks höjer ganska mycket. Kanske som en sockerbit per tablett eller så?

2011-11-09 @ 17:00:33
Postat av: Hanna

Har också köpt fel någon gång. Det gick en hel dag med knaprande innan jag förstod varför bs var så högt hela tiden. Trist! Hoppas du mår bättre snart!

2011-11-09 @ 18:47:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0