in my head i paint a picture


god dag.
är nu hemkommen från en underbar långhelf i Finland, jag åkte dit tidigt i fredagsmorse och stannade till tisdagen, då jag var hemma runt 02.00 på natten (tåget var såklart över en timma försenad..) 
nåväl, hade som sagt det väldigt bra och tror även min diabetes mådde bra! Min diabetes brukar ligga lite i övre kanten när jag reser, brukar bli så då jag blir lite försiktare med doser, man kanske äter annorlunda m.m.
Men nu gick det riktigt bra :) tror jag var lite hög EN gång och då låg jag på 17mmol, annars höll jag mig vid 5-7mmol. hyvä! Nu är ju inte Finland så annorlunda i matväg, så jag åt mycket sallader, frukt och grönt och åt riktigt mörkt bröd.
En annan sak jag tycker Finland är bättre på är sockerfria alkoholalternativ. Vi skulle köpa oss några cidrar på lördagkvällen och de hade flera olika sorter att välja mellan! Superbra! Jag köpte bla. rekoderlig blåbär&citron cider, samt up-ciders skogsbärssmak, gottgott! 
Det är något jag verkligen önskar att Sverige kunde ta in flera av, på systembolaget där jag bor finns EN cider med mindre socker, xide- phomegranate rhubarb. så fruktansvärt trött på den.
wellwell, nu ska jag göra lite lunch :) funderar på avocadosallad.
eino,jag och mande i januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0