världsdiabetesdagen!

Ja! Idag är det internationella världsdiabetesdagen! Jag själv ska väl inte göra så mycket för att hylla denna dag, har dock lite blå detaljer på min tröja ;) (eftersom blått är diabetesfärgen). Men här där jag bor händer inget speciellt, vet att det händer saker i bl.a. Stockholm, meeen där bor man ju inte så får helt enkelt fira här i min ensamhet, höhö.  Har läst lite om dagen på Noras blogg, att idag ska man krossa en fördom! Vet dock inte vilken fördom jag skulle kunna krossa... Den första jag tänker på ärr att flera tror att diabetiker inte kan äta socker. Felfel! Men idag är jag faktiskt inte sugen på något godis eller liknande.. (händer inte ofta kan jag säga, hehe). Men vem vet, ska träna dubbelpassa ikväll tror jag så efter de passen kanske jag är lite sugen på choklad som jag kan unna mig! Däremot, ska jag nog tända ett ljus, finns ett evenemang på Facebook om ni vill gå med, ''Tänd ett ljus för Världsdiabetesdagen''
Nej, nu ska jag fortsätta med min värdskapsutbildning inför Åre!

Kommentarer
Postat av: Jag

I Ystad händer det grejer, vatten tornet kommer att vara belyst med blått ljus istället för gult o rött.

2011-11-14 @ 16:58:42
Postat av: Hanna

Händer inte mycket här heller. Jag har burit blått då annars blev det en helt vanlig diabetesdag för mig med=)

2011-11-14 @ 20:49:46
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0