20120122

bouna sera amici
ja, det blir lite långt mellan inläggen nu, men det är svårt att få ihop något vettigt faktiskt. Dagarna består till mestadels av jobb, skidåkning och en & annan sväng på bygget.     Studentveckorna har dragit igång här i Åre så det börjar bli en hel del fart just nu. Förra veckan hade vi även rätt mycket på jobbet. Förra söndagen var den första ankomstdagen för studenterna och vi hade 140 sidor förhandsbokningar.. Så den söndagsförmiddagen var rätt stressig, eller det gick egentligen ganska så smidigt då vi var 7 st som jobbade, men det var trots allt full rulle fram tills eftermiddagen. Dock så var det verkligen kul! :) Jag stod i skiduthyrningen hela dagen och det är verkligen skoj!

Denna söndagen har varit något lugnare med skidbokningar, dock så jobbade jag inte idag. Var istället ute med Challe och åkte lite. Det blåste på rätt ordentligt, och även snöade litegrann vilket gjorde att vi frös rätt rejält, vi tog några åk och satt oss sedan på Hyddan för att äta lunch. Vi beställde en skaldjurspasta, så hiiimla gott!
I veckan är jag ledig måndag och tisdag, sen ska jag kötta jobb 6 dagar i rad! taggaaa. Vi ska även ha en resmålsfest för alla som jobbar på skistarshop här i åre, ska bli himla kul! Vet inte riktigt vad vi ska göra, men vi ska i alla fall vara ''åk-klara'', och det ryktas även om tacobuffé. Blir spännande!   Vi ska även ha en ost & vin kväll vi torgetcrew, ska bli såå kul :)  Vår förra personalfest blev riktigt lyckad! Vi åt en underbar pajbuffé hemma hos vickan där vi länge satt och pratade och skrattade och lekte diverse lekar. Så himla roligt! Vi drog vidare till bygget där vi dansade ordentligt!   Vet att jag sa att jag skulle ta bilder...  he he. Den detaljen glömdes liksom bort mitt i allt roligt,men en tog jag i alla fall!  På Oscar och David aka darth vader himself


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0