2012-11-04

Godkväll! 

Känner att jag måste göra ett inlägg idag! Det är ju faktiskt världsdiabetesdagen. yes, den 14e november firas upptäckten av insulin vilket gör att vi diabetiker kan överleva! En himla bra sak. Varför den firas just den 14e är för att Banting, en av två som upptäckte insulinet,föddes den 14e november. Jag har inte gjort så himla mycket för att uppmärksamma denna dag, men lite har jag ändå gjort. Jag informerade en av mina kollegor som hade missat att jag hade diabetes, vad sjukdomen innebär etc. Meeeen så har jag faktiskt ätit lite onyttigheter, sånt som diabetiker också kan göra - utan problem. Jag har ätit, lite smågodis, panpizza till middag (detta händer inte så ofta men det blev väldigt stressigt kring middagstid) samt ätit popcorn till bion jag såg. & tänk att jag överlevde allt det där! ;-) En väldigt vanlig missuppfattning kring diabetes är just att vi skulle kunna äta socker. Men det fungerar såklart, man måste bara tänka lite extra vid dosering av insulin. 

Bion då, jag och Sofia var och såg premiären av Breaking Dawn del 2. Så himla bra faktiskt, hade inte några höga förväntningar alls, vilket var bra annars kanske jag hade blivit besviken. Tyckte filmen var rätt så spännande, och väldigt bra. 
 
 
 
Vad mer? JO, jag har äntligen köpt nya skidor! Ååååh så lycklig jag är! :-)  Det blev ett par K2 Missbehaved som jag tror kommer fungera alldeles ypperligt i vinter! Har själv inte åkt på dom tidigare men jag har hört så mycket lovord om de, och att de dessutom fungerar både i pisten och utanför är bara ett plus. Är så hiiiimla taggad för vintern nu! Nya pjäxor och nya skidor, kan de bli bättre?   

Och apropå vintern, jag ska i år igen, jobba på skistarshop Torget i Åre. Det blev klart för ett par veckor sedan att jag blir kvar där. Dessutom har jag fått lite utökade arbetsuppgifter. Jag är i år försteman/kvinna. Vilket innebär att har mer ansvar,såklart. Dessutom är det jag som har huvudansvaret när butikansvarige inte är där.Känns både roligt och lite nervöst över uppgiften, men tror det kommer fungera bra. Jag är redo för utmaningen i vilket fall! 
 
Nej nu ska jag göra mig redo för att lägga mig. Sov inte alls många timmar i natt, drömde flera mardrömmar och vaknade säkert 4-5 gånger under natten. Att väckarklockan sedan ringde 05.35 gjorde det inte bättre heller. Nåja, imorgon väntar några timmars jobb och sedan lite glögg på kvällskvisten :-) 

/ Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0