aftersummer

Tänkte att jag skulle damma av den här bloggen igen! Var ju ett par månader sedan sist... 

Tänkte ge er en liten update vad som hänt sedan senast jag skrev några rader. Sommaren har faktiskt varit helt ok, med tanke på det gråa vädret. Jag har badat en gång, nere på västkusten. Har inte varit på stranden här hemma en enda gång. Solen har varit ganska frånvarande, och de gånger den visats sig har jag jobbat. Jobb ja, det blev att jag jobbade på Systembolaget, och än är jag kvar :-) Trivs riktigt bra, och jobbet är roligt och intressant. Mycket att lära sig dock, känns som om jag kommit en bit på vägen men fortfarande mycket kvar.   Förhoppningsvis får jag vara kvar tills november då jag planerar att åka tillbaka till ÅRE. Har skickat in min återanställningslapp och går allt som det ska, så hittar ni nog mig på Skistarshop Torget även detta år! 

Berättade även sist att jag, Sofia & Sofia skulle bege oss till varmare breddgrader. Sagt och gjort, den 27e maj åkte vi till Rhodos och stannade där en vecka. Det var så otroooligt skönt och härligt med värme och avkoppling på stranden. Det gav oss energin som behövdes inför denna jobbsommar. 
 
 
Har även hunnit med en sväng ner till Västkusten. Blev en massa jäkt, men så värt det :) Började med att åka till Sundsvall för att hälsa på några Åre-vänner, vi spelade kubb, grillade och hade det mysigt. Dagen efter började jag & Larsa vår långa bilfärd nedåt landet. Efter ett antal sommarprat i p1 & p3 dokumentärer kom vi fram till Strömstad och Elin! Även Lukas joinade oss och vi hade en riktigt trevlig kväll med en massa god mat på en restaurang på strandpromenaden för att sedan bege oss till COD där Nause spelade, toppkväll!  Jag tog sedan bussen till Hälleviksstrand där hela min släkt var, för att fira faster Karins födelsedag! Även denna kväll var riktigt trevlig, solen sken och vi hade det riktigt bra. Dagen efter åkte jag tillbaka till Strömstad där vi spenderade tid på ön Koster, så himlahimla fint! Även denna kväll besökte vi COD. 
 


Sommaren har flytit på med jobb och andra diverse roligheter. Är precis hemkommen från Stockholm, där jag sedan i tisdags har spenderat min tid. En massa shopping har hunnits med, och det absolut bästa - Coldplay på Stockholm Stadion.    Kvällen var helt fantastiskt bra! Fick spendera den tillsammans med Isabell, och vi hade det så hiiimla bra. Coldplay är ett fantastiskt band som vet vad arenakonsert innebär. Kände mig euforisk hela konserten, och skulle göra mycket för att få uppleva det igen. Det bästa jag sett, någonsin.  Vi hann med lite annat också, shopping, mysig fika i gamla stan samt lunch med andrea, även hon från Åre. Suuuperdagar!
 
 
 

Nu börjar hösten, och vad jag skulle tro så kommer den att för det mesta handla om jobb, träning och höstmys. Kanske några miniresor också, grannlandet kallar då min vän, som jobbat utomlands det senaste året, är tillbaka i Turku, Finland.  :-)


Hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0