hälsomuffins

Jag har bakat dessa muffins som är av de nyttigare alternativet. Det innehåller inget vanligt vetemjöl, utan endast grahamsmjöl. De innehåller heller inget rent socker, utan sötman kommer från honungen. 
anyways, man kan fylla dem med vad som helst! Jag har gjort en sats med kanel & mandel samt en med banan och choklad (måste ju vara lite onyttig, right? ;)) ni kan fylla dem med vad ni vill!

receptet kommer från en av mina favvisbloggar, originalet. :)
what you'll need: 

1 msk margarin
1 msk honung
1 ägg
3/4dl sojamjölk (kan också bytas ut mot vanlig mjölk)
1 dl grahamsmjöl
1 tsk bakpulver
Rör ihop margarin och honungen, tillsätt ägget och (soya)mjölken. Låt stå en liten stund. Tillsätt resten av ingridienserna. Fyll dina muffinsformar till 3/4 och låt dem gräddas ca 10 min i ugn 225 grader. 


Tips: jag brukar göra dubbelsats så att man får ett par stycken. :)
Tumblr_lm44m5auzp1qdpsx9o1_500_large
bild: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0