20111101

hej.
idag, måndag, ny start på en ännu händelselös vecka.. bahah. nejdå, hittar nog på något. I natt vaknade jag kl 03.30 att jag var skakig (ja ni diabetiker vet precis vad jag menar när jag försöker beskriva känslan när man är låg), tog ett blodsocker som visade 2.3, bara gå ner till köket å äta!
Är jag den enda förresten som kan hitta på helt sjuka saker att äta när jag är låg ? Eller inte sjuka kanske, men jag vill alltid äta sånt vi inte har hemma, alltid. Eller så får jag för mig att jag ska baka nåt typ, i natt tänkte jag helt seriöst röra ihop en chokladbollssmet bara för att kunna äta just då. Det gjorde jag dock inte.. Rostade istället två mackor och hällde på kanel och lite socker (?), smakade nog väldigt gott just då men det är aldrig något jag äter annars. Haha ja det kan bli rätt knäppt ibland när bs är lågt.


Idag gick jag ner på byn en sväng för att posta några brev. Nu sitter jag här och pratar med grannkatten Figo som bor mer i min säng än vad han gör hos sina ägare ;-) (jättebra med tanke på att jag är allergisk, men han är så snäll!


Kommentarer
Postat av: Catta

Hej

Ja lyckade jämt förr trycka i mig alldeles för mycket så ja fick högt vs efteråt. Kunde äta upp hela köket typ;)



Ett råd men de kanske du redan har o vet. En mer el sunkis du vet. De är toppen bra att ha vid känning. Hemma som i väskan. En halv mer ger mig lagom bs efter en känning samt de går snabbt ut med .



Kram catta

2011-11-02 @ 21:31:07
URL: http://Cattasblogg.wordpress.com
Postat av: Anna S

Mm, svårt när man ska äta när man är sådär låg.

Jag kan ofta tycka att jag inte vil ha nånting alls.

Nu har jag köpt hem söt läsk. (Brukar ha saft annars) och dricka. Ett glas är lagom.



Men bröd med socker och kanel är nog gott. :)

Som fattiga riddare fast råa. ;p



Ha det gott och hoppas att sockret håller sej uppe för dej inatt.

2011-11-03 @ 19:02:49
Postat av: Julia

svar anna s: tycker också som du, det kan vara väldigt svårt. Känner också ibland att jag inte alls vill äta, dock brukar mina känningar på nätterna vara ganska kraftiga så då vill jag trycka i mig allt typ. Har lärt mig nu att äta mindre och mindre.



haha ja, just då var det nog gott i alla fall. :)



tack! hoppas allt är bra med dig med!

2011-11-03 @ 21:01:36
URL: http://diabetesjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0