over the rainbow

dricker just nu julmust ur glasflaska, det måste ju vara godast :) 


har haft en liten jobbig dag med blodsockret. Vid lunchtid då jag var lite illamående hade jag ett värde på typ 12.1.. Just då kändes det ändå ganska okej, då jag var säker på att jag låg över tjugo.  Tog ändå 2E insulin för jag ville ha det på en bra nivå, tog ett socker igen en stund senare, och se där! 16.7.. blahh.. Åt två kokta ägg till lunch och tog 4E (är egentligen alldeles för mycket för endast två ägg), och gick sedan ut på en promenad i 45 min.. Tog med mig dextrosol då jag trodde att jag förmodligen skulle bli låg. Men när jag kom hem hade jag ett socker på 13.... suck. Ibland har man sånna jobbiga dagar då man helt enkelt får härda ut. 


Imorgon blir inte en rolig dag, åtminstonde inte förmiddagen.. Min bästa gammelfarfar Kalle ska nämligen begravas. Usch, han gick bort lite hastigt för en månad sedan och nu är det dags för att ta ett sista farväl. Begravningar är så himla mycket känslor. Jag har (som tur?) är hitills bara varit på en begravning och man får så himla mycket känslor på en och samma gång. Jag tycker samtidigt det är ett fint sätt att ta farväl och jag trivs i kyrkan, men alla känslor som kommer med tårarna kan ibland vara lite jobbiga..  Dock brukar ju allt kännas skönt efteråt, och att sedan samlas och äta med släkten är väldigt härligt.  
Kommer sakna bästa Kalle, med det härliga skrattet, sångrösten, allt :)  Nu får du sjunga för de andra änglarna <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Begravningar är inte någon favorit precis! Jag tycker som du att det blir så oerhört många känslor på en gång, samtidigt som man vill ta det där sista avskedet!



Jobbigt med blodsockret, ibland vet man inte vad man ska göra!

2011-11-25 @ 09:03:04
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Joakim

Okej, i see. Hade också det förr. funkar helt ok faktiskt. Bara att kasta skiten efter man använt den.



Ja jo, man sticker lätt sönder sig, tyvörr!

2011-11-25 @ 14:36:07
URL: http://diabetesmannen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0