prover på fastande mage?

hallåå. 
onsdag idag! äntligen dags för dubbeltträningspass! Först ett pass CxWorkx sen en av mina favvisar, MRL! SKa bli skoj :)  
Dagen har hitills bestått av en massa bullbakning!  Och är ännu inte klar, måste vänta på att mamma ska köpa lite mer smör så kan jag fortsätta!Min syster fyller år imorgon så jag förbereder lite fika. 

Har dessutom försökt få tag på hälsocentralen där jag bor. VARFÖR ska det ALLTID vara en massa krångel så fort jag behöver få tag på någon på sjukhuset?  Jag blev utskriven från barnkliniken i och med att jag tog studenten i våras. Sedan dess har jag inte haft något möte med en ny läkare ännu. Har dock träffat en ny sköterska för ca 3 veckor sedan. Tog en massa prover i armen och hela faderuttan. Nu, har jag fått en till kallelse till läkare samt att jag måste ta prover IGEN, denna gång på fastande mage? Har ni någonsin tagit på fastande mage? Jag vet inte, men det är i alla fall helt nytt för mig! 

Nåja, ringde som sagt till sjukhuset för att boka tid. Men, då svarar sköterskan att jag inte ens finns inskrivet att jag ska på besök? De har inga uppgifter alls på att jag ska träffa någon läkare.. 
SÅ, nu ska jag få ett till brev från min sköterska istället om när jag ska komma.. sucksuck.
Är så trött på sjukhus just nu! Ända sedan mitt senaste besök på barnavd. har allt varit så svårt! Sist när jag ville ha påfyllning på mätstickor fick jag ringa till typ 11 olika människor innan jag  TILLSLUT fick hämta på apoteket..
Tumblr_ls1btizvoj1qbqbiko1_500_large

Kommentarer
Postat av: Anna S

Vad jobbigt med allt strul med sjukhuset! Det är ju (tycker jag)redan nog så jobbigt med allt man måste hålla reda på som diabetiker.



Kasst att du inte fått någon tid. Jag har väntat länge på min tid med för läkarbesök och provtagning. Verkar som de har för mycket att göra.



Jag minns att jag tog prover på fastande mage när jag var på barnkliniken. Men inte sedan dess, på vuxen.



Ha det gott!

2011-10-09 @ 12:35:30
Postat av: Julia

sv Anna S: Eller hur, man blir så trött. Ja, jag tror också det, innan sommaren fick jag tid i maj, men kunde inte just den dagen och blev ombokad till 28 augusti eller nåt sånt. Så, antagligen har dom väl fullt upp ;p



Ah okej, jag har inte tagit prover på fastande på barn alls, men nu tydligen :b jaja.



ha det finfint:) hoppas allt är gott med dig och din diabetes

2011-10-09 @ 13:11:22
URL: http://diabetesjulia.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hej Julia :)

Ja, klart du blir trött på dem med extra krångel, kassa öppettider osv.



Ibland har de bara inte koll. Min mottagning trodde att jag fått en tid i maj men så var det ju inte.. så väntar fortfarande. :s



Allt väl med diabetesen för mej idag som skönt är. Det högsta värdet var på förmiddagen, 11,1 men sen har det hållit bättre.



Hoppas du får en bra vecka och kan vila efter alla läkarbesök.

2011-10-10 @ 20:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0