120410

Hej, nu är det tisdag igen! Helt sjukt vad veckorna går fort! Snart är säsongen över, det har verkligen gått fort och jag har haft så himla bra. 
Hursomhelst, just nu mår jag i alla fall mycket bättre, mådde riktigt dåligt ett par dagar, jobbade ändå så det känns skönt att det börjar gå över nu. 

Förra tisdagen ja, vi hade en Torget-dag :). Alla vi som jobbar på shopen på torget hade ledigt och vi åkte skidor tillsammans, det var verkligen trevligt! Vi började med att ta gondolen upp på skutan, fick gå en bra bit för att nå ända upp till toppen. Dimman var riktigt tjock och det blåste på tvären så det var jobbigt att klätta upp med pjäxor på fötterna och ett par skidor på axeln. Martin, som även jobbar som guide, skulle alltså visa vägen till Huså, där vi skulle åka skidor för dagen. Till och med han blev osäker var vi skulle åka då sikten var så dålig, men vi hittade tillslut. Åkningen fram till Huså var verkligen så härlig! myyyycket snö! Väl framme i Huså tog vi några åk, både i pisten och offpist, innan vi käkade lunch. Efter vi spenderade dagen i Huså fick vi åka skoter tillbaka till Åre och Stendalen. Skoterturen var verkligen huuur rolig som helst, det gick fort och vi flög verkligen över berget. :)
På kvällen hade vi personalfest för alla som jobbar på skistarshop inne i Åre by. Vi lekte en massa lekar och umgicks, vi hade det verkligen trevligt. Drog sedan till bygget och dansade loss. En toppenkväll! 

Har varit ledig i två dagar nu så har spenderat mesta tiden i backen. Jag, Sofia och Isabelle åkte till Tege/Duved igår. Tegefjäll var sååååååå bra! Det har kommit riktigt mycket snö och att åka i Tegeskogen är verkligen hur kul som helst. :) 

Nej, nu måste jag fortsätta laga middag. Får se om det blir tisdagsbygget ikväll... men somsagt, det är ju trots allt tisdag ;) 



För övrigt så är jag bara tonåring i tre dagar till! insane!
den enda bilden jag tog på p-festen. Mina bffs larsa, elin och challe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0