after åre

Godkväll. Längesedan det skrevs rader i denna blogg... Är nu tillbaka i Ljusdal för att spendera sommaren här. Anledningen till att det inte har blivit så mycket bloggande är att sista tiden i Åre var verkligen fullspäckad med olika saker, vi jobbade en hel del, åkte uunderbar skidåkning och helt enkelt spenderade en massa tid ihop. Fanns helt enkelt inte tid till att skriva. :)    

Har nu varit hemma i ganska precis 1½ vecka. Och det känns..... helt okej. Det känns väldigt konstigt och tomt. Här är det ingen som knackar på i tid och otid för att bara vara. Eftersom vi har spenderat 5 månader med varandra nästinitill dygnet runt och när allt en dag är borta blir det så ovant. Får trösta mig med att jag snart är tillbaka i Åre, men det kommer inte bli som i år, men säkert minst lika bra :)   Nu låter det som jag hatar att vara här, vilket absolut inte stämmer, lika tråkigt som jag tycker det är att lämna allt och alla i åre, lika skönt tycker jag det är att träffa alla vänner, familj här hemma :)   

Vad händer nu då?  Just nu genomför jag 2 veckors praktik på Systembolaget! Som det verkar blir det nog kanske att jag blir där i sommar också, vilket känns kul och spännande. Dock är det vääääldigt mycket att lära (om viner, röda, vita, - ja, hela sortimentet!) Men jag hoppas jag kan lära mig en hel del.       Något annat jag ser fram emot är att jag, sofia & sofia snart ligger på en strand någonstans på varmare breddgrader. Vi skall nämligen ta en sista minuten nu i slutet på maj,  det ska bli otroligt härligt efter all slit i vinter :) Vi får helt enkelt se var flygplanet tar oss ;) 

Tumblr_lnvgm8w5ck1qdwetoo1_400_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0