diabetic problems

Eftersom jag känner att det inte är så jätteintressant att blogga om min vardag så tänkte jag gå tillbaka och skriva om något som är anledningen till varför jag startade den här bloggen från första början. Nämligen min diabetes.Den har kommit lite vid sidan av nu när jag bloggade om min tid i Åre, men tänkte nu återuppta det.  För er som är nya, kan jag berätta att jag har haft diabetes sedan september 2007. Jag behandlas med sprutor, tar ca 5 om dagen, två stycken som ger mig basinsulin och ca tre-fyra jag tar i samband med måltid. Min diabetessitution är väl just nu inte den bästa, sist när jag mätte mitt hba1c låg det på 10.2, detta var ca 4 månader sedan. Vilket är, rent ut sagt, i helvetes för högt. Jag försöker att jobba mig uppåt och sänka hba1c, även om det går sakta framåt.  Jag tänker skriva om detta senare, tänker nu istället bjuda på några bilder som jag hittade på tumblr. Alla diabetiker kan säkert känna igen sig! 
 
submitted by achn96 
submitted by imakemyownsandwiches
submitted by imakemyownsandwiches
submitted by Anonymous
submitted by carebear69101
 

Kommentarer
Postat av: Göran

Hej och tack för din kommentar i min blogg. Jag har liknande hba1c som du och börjar få ångest över det. Bra idé att fokusera innehållet i bloggen till diabetesrelaterade saker.

2012-09-04 @ 10:31:02
URL: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0