nyttigt fröknäcke!

Spenderade min lediga dag med att baka lite fröknäcke! Detta är ett recept på vete/gluten fria och sockerfria fröknäcken! :-)   Hittade receptet hos Tuva


FRÖKNÄCKE
 
- 0,75 dl psylliumfrön
 
- 0,75 dl sesamfrön

- 0,5 dl pumpafrön 

- 2,5 dl kikärtsmjöl  (dock bytte jag ut det mot havregryn som jag körde i matberedaren så det ''maldes'') 

- salt 
 
- valfria kryddor ( jag använde timjan och rosmarin) 

- 3dl kokhett vatten 
 
- 1 äggvita  

- Lite krossade linfrön, 2-3 msk. 
 
 
Blanda alla torra ingridienser, tillsätt vatten och äggvitan. Bred ut på två plåtar, med bakplåtspapper. Försök få så tunt som möjligt. Grädda i ugnen på 150 grader ca 60-75 min.  

ÄT :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0