friday 13th

Fredag den 13e! 

Ja, tänk, dagarna springer bara iväg och snart är det dags för mig att sätta mig på ett plan till USA. Idag hoppas jag få klart det praktiska kring packning och så vidare. Gå på apoteket och fixa med alla prylar jag behöver ha med mig. Dock så ringde apoteket mig nyss och hade inte så goda nyheter. Jag har ju fått ett nytt insulin, Tresiba. Detta insulin fick jag sist jag var hos läkaren, vilket var förra fredagen. Tresiba måste beställas eftersom mitt apotek inte har dom inne. Gjorde min beställning förra fredagen och när nu mitt insulin kom i tisdags märkte vi att jag bara hade fått recept på en förpackning? En förpackning räcker inte långt, speciellt inte över de veckor jag kommer spendera i USA. Ringde min läkare i tisdags och fick ett nytt recept. So far so good. Dock har det visats sig att Tresiban var slut hos apotekets leverantör och dom kunde först få in den tills på onsdag. Jag flyger som sagt tisdagmorgon så jag hinner inte få mitt insulin tills jag åker. FFFFFFF-N!!  

Jag kommer överleva ändå då jag helt enkelt får ta med mitt gamla Levemir insulin och gå tillbaka till det när Tresiban tagit slut. Så himla himla surt! 

Nåja, dagen har börjat rätt bra: 

Vaknade på 7.3, känns helt okej då jag fick en känning i natt och därmed tvingades äta. Har tagit en liten promenad och nu efter frukost är värdet 6.0. Hoppas fortsätta i samma stil. Har haft några bra dagar nu med stabila värden - så det är kul! 

 Gjorde förresten egna grönkåls-chips härom dagen. Mycket gott! Man tar helt enkelt grönkål.  Nu är visserligen grönkål ganska svårt att hitta, jag hittade hos en lokal grönsakshandlare. 

Man river grönkålen i småbitar och ringlar över lite olivolja samt salt. In i ugnen på 175grader i 10-15min. Yumm! De blir himla goda och krispiga :-)

Kommentarer
Postat av: Göran

Jag älskar grönkål.

2013-09-13 @ 13:05:37
URL: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0